söndag 31 mars 2013

Ut i skogen gick vi.

Igår var jag ute och rastade kameran lite.
Tog med mej mitt 70-200mm för att testa det lite.
Här är några av bilderna jag fick under kvällen och som jag blev nöjd med.
Behöver lära mej att ta porträtt bilder så jag tog några under kvällen på min bror och kompis.
Plockade ut några av dom som jag tyckte blev best.

Fick jobba med det befintligt ljuset (Solen) i bilderna då jag hade lämnat blixten hemma.
Själv tycker jag mer om att fotografera porträtt på natten i stan under gatubelysning, då det ger en helt annan känsla som jag gillar mer.
På första bilden placerade jag min bror med solen i ryggen och med ansiktet i mot kameran för att lysa upp högra sida av ansiktet.

På nästa bild som jag plockade ut, så vände jag min kompis i mot solen för att lysa upp det mesta av hans framsida och sen fick han vända ansiktet mot kameran för att få ett ganska skarp sträck mellan skuggan och ljuset i hans ansikte.

Och i sista porträtt bilden.
Tittar min kompis rakt in i solen med min brors glasögon vilket jag tycker blev en bra bild, då jag fick med solen och lite skog i glasögonen.
Det är också kvälls sol så ljuset tycker jag e ganska behagligt men med ett hårt ljus.


Sen promenerade vi förbi Skatås fotbolls planer där det spelades lite.
Så jag tog skansen att fotogradera lite där med för att testa att ta lite sport bilder.
Fick lite bra bilder och valde att lägga upp denna.




Jag ville testa att ta lite mer frekvens bilder med kameran.
Så vi lekte lite på en lek plats.
Började med att hoppa av gungor. 
Av dom bilderna valde jag denna bilden till vänster.
Den blev rolig då kompis gör något konstigt med händerna när min bror hoppar av gungorna.



Min bror och vän tyckte därefter att det var kul att leka med frekvens tagningen.
Så dom bestämde sej för att hoppa av andra saker och göra roliga poseringar i luften. 
Så här är två bilder ifrån det.



Efter att vi lekt klart så bestämde vi oss för att promenera hemåt.
Och jag kände mej ganska färdig med fotograferandet.
Jag satt på lins skyddet på kameran och vi promenerar hem åt.





På vägen ser min kompis en liten bäck och tycker att jag ska fotografera den. 
Så vad gör man?
Klart man tar av lins skyddet och tar några bilder.
Blev nöjd med denna bilden.
Sen lämnade jag lins skyddet av så klart för man vet ju aldrig vad som kan dyka upp ändå.


2 min senare så får jag så klart synd på en till bild vilket blev kvällens sista bild.
Vilken inte blev så tokig häller.
Tyvärr så kan jag inte prata så mycket om vad för idéer bakom dessa bilderna.
Efter som allt är ganska spontant fotograferat.
Men kommer snart med lite mer bilder som har lite mer efter tanke än dessa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar