söndag 21 april 2013

Death Can Be Beautiful!

11 Mars 2013:
Gick till affären för att handla.
På väg hem gick jag förbi blomsteraffären.
Och bestämde mej för att köpa en blomma och fotografera.
Sen dess har jag inte gjort något med bilderna,
och så här ser resultatet ut av det jag fotograferade då.
Det är en sammansättning av ca 10 bilder.
Där fokusen är flyttad från framsidan av blomman till baksidan, sen tar man bilderna och sätter samman dom till en bild för att få den skarp rakt igenom.

Sen idag kollade jag lite på bilden men tyckte inte jag var nöjd med den.
Så efter lite trixande fick jag fram denna bilden i stället.
Tycker att den blev mer tilltalande när jag ändrade färgen och kontrasterna i bilden.


Blev sugen på att fotogradera lite idag är hemma och är sjuk så har inte kommit ut.
Hade kvar blomman i vasen som jag fotograferade.
Men så klart hade den dött.
Tyckte att den var vacker så tänkte att jag måste fotografera den igen.








Jag var ej nöjd med det första bilden så jag bytte vinkel och flyttade blixten. Men även om jag gillar denna bilden bättre så tilltalar den inte till mej ändå.





Så jag ändrade formatet till 16:9 och cropade in bilden mycket tajtare.














Blev riktigt nöjd med slut bilden.
Klart mycket bättre en den på hela blomman och man ser mer av detaljerna i bilden.
Tycker nästan att bilden på blomman när den är död blev vackrare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar