fredag 28 juni 2013

Timelapse SunFlower Vol.1



Så här kommer mitt projekt med en solros.
Överst så har jag lagt upp en timelapse video på solrosen från levande till död.
Men kommer prata om den senare.

Det blir några blogg in lägg men olika inriktningar av projektet.
Och i detta första så blir det bara lite bilder.

Så första bilden här är en vy över min setup för macro fotografering av solrosen.




Började med att ta lite experiment bilder.
Denna bilden är den första som kom ur kameran från detta projektet.





Sen började jag jobba med ljuset och placeringen av objektet.





Det blev "lite" för stark blixt i denna bilden.





Nu börjar ljuset i bilden bli mer vad jag letar efter.




Här är en bild som jag tycker blev ganska bra.
Men gillade inte vinkeln på den medans jag fotograferade.
nu tycker jag nog den är bättre än sista bilden.


Det här är kombination av flera bilder i en.
Detta gör man för att få bättre skärpa i hela bilden.
Då när man fotograferar saker som är väldans nära objektivet, blir
skärp djupet väldans kort.




Underst så har vi några bilder från Timelapsen.
Detta får räcka för i kväll, men kommer skriva om hur man stackar bilder i Photoshop i nästa inlägg.
Efter det så blir det nog hur man gör HDR bilder i Photoshop, och sen blir det snack om Timelapse.
Sist kommer lite bilder på blomman när den är "död".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar