onsdag 19 februari 2014

124 Pics Of Eggs.


Så den här bilden blev början till detta projektet med bilder som kommer här.
En lampa i mitt kök hade gått sönder, så för lite extra ljus la jag en ficklampa på bordet.
Och så såg röken från äggen, första jag tänkte hämta kameran.



Tog några fler bilder men bestämde mig för att bara visa dom här två.

Så igår köpte jag ägg, för att göra ett lite seriösare försök att fotografera kokta ägg.

Men det slutade med att jag fotograferade ett okokt ägg i stället.
Efter som detta är början på projektet och jag fortfarande tänkte fotografera ett kokt ägg, så började jag med att lägga ljus på motivet.
Ville ha klart ljuset innan jag kokade ägget, då jag ville ha rök från vattnet och värmen från det ny kokta ägget med på bilden.




Placerade en ficklampa bakom ägget.
Gillar verkligen hur ägget blev upplyst av ficklampan.

Jobbade vidare lite med ljuset och det blev bara bättre.
Lika med tog bort en ljust källa.
Om man kollar på bilden ovan så har den en skugga från en ficklampa placerad uppe bakom till höger.



Sen jobbade jag med att belysa bakgrunden lite för att det skulle hända mer i bilden.

Efter ett tag ville jag ändå ha rök från bilden.
Så kokade upp vatten, sen la jag bara ner ägget kort i varmt vatten.
Tog många försök men fick ändå inte någon bild som jag tyckte var helt som jag ville.
Men denna blev bäst.






Efter jag lekt lite med vatten ångan, la jag ut lite vatten under ägget och tog några bilder.





Efter ett tag började jag om med att lägga ägget i ett vin glas.
Så började om att jobba med ljuset.
På denna bilden ser man bakgrunden lite mer.
Roliga är att det en dörr matt från ikea för typ 4 kr.







Sista bilden jag plockade ut från serien.
Gillar hur jag fick till belysningen på denna bilden.









Så jag börjar vakna till liv lite så här nu efter vintern.
Har vart ganska lat och inte ens gjort klart bilderna från SM än.
Men ska se till att få klart den snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar