torsdag 10 juli 2014

Day 6 Skåne: Trash, Street Art and Birds







Så efter att tagit mig en kaffe i stan tog jag en promenad i stan och hittade denna fjärden och tyckte den var rolig.



Sen blev det lite Street art på vägen med.






Och från det måste man så klart fotografera skräp som folk lämnat efter sig.


Ville fotografera lite fåglar och har testat innan men lyckades inte komma nära nog.



Valde att under denna resan bara ha med mig två objektiv ett 16-35mm och ett fast 50mm.



Vilket betyder att vill man fylla hela bilden med fåglarna så måste man gå nära. :)



Så hur löser man problemet med att komma nära då?






Mata dom med lite bröd...


Helt plötsligt så har man inte en fågel omkring
sig, man sitter i stället med alla parkens fåglar.





Ville fotografera gässen men det var bara två stycken just där jag var så fick fotografera lite blandat.

Konstigt nog hade jag en del skrattmåsar runt om kring mig men blev inga bilder på dom.






Avslutar med denna svart vita ankan. Får se vad jag ska fotografera idag. Men något ska jag nog kunna hitta på.

1 kommentar: