lördag 20 juli 2013

Skåne.. Day 4.








En kort dag på bara 5 timmar i vackra Malmö.






Promenerat runt i Malmös parker idag.




Så dom flesta bilderna är på blommor.




Blev i alla fall många bra bilder.







Tur att det inte var en stor botanisk trädgård.






Då hade jag ju haft ännu fler bilder på blommor.







De här bollarna var roliga.




Någon form av öken/bergs blomma.





Har valt att skala ner många av bilderna till ett 1:1 format för att inte ha för mycket trams runtomkring.




Härligt mönster i denna blomman.





Efter jag fotograferat blommor bestämde jag mej för att gå ner mot hamnen.




Finns några gamla fisk rökerier nere vid hamnen i Malmö och där hitta jag denna gamla båten.






Valde att ta lite bilder i svart/vitt för dom skulle kännas gamla.







Gillade verkligen hur ljuset fall på båten.






Sen gick jag ner till Turning Torso.






Så jag promenerade runt och försökte hitta roliga vinklar att fotografera Turning Torso på.






Tror denna bilden blev en av mina favoriter.





Sen tänkte jag gå vidare och lämna Turning Torso bakom mej.
Och hittade lite trevligt vatten att fotografera.
Men bilderna blev inte så kul.
Gick över bron och såg denna bilden.






På väg vidare hittade jag en till blomma utan för några fina bakgårdar.






En längre bit ifrån Turning Torso.
På väg in till stan igen.






Hittade en gammal kyrka och tyckte den passade bäst i svart/vit.



Efter en lång promenad satt jag mej på min favorit bänk i Malmö nära pappas affär.



Kom på att jag hade en IR kontroll i väskan så jag kunde ta lite själv porträtt.


Det var sista gången på ett tag jag sitter på bänken.
Hoppas den står kvar nästa år med ^^
Om det tar så lång tid för mej att komma tillbaka.





I morgon blir det till att resa hem till Göteborg igen.
Fotograferar kanske lite på vägen, annars får jag se vad som händer i morgon kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar